← terug naar de atlas

Cowes · dec 2024

Géén Pinguïns maar wel uit op Philip Island!

Géén Pinguïns maar wel uit op Philip Island! — Cowes

Ik loop achter en ik merk dat ik het lastig vind om mezelf te blijven motiveren om deze Polarsteps regelmatig bij te houden. Toch geven we het nog een kans, omdat ik jullie, mijn volgers, niet kan teleurstellen.

Op Philip Island kwamen Miro, Just en ik aan op dertig december. Het was een mooie en warme dag en als we de weersvoorspelling mochten geloven, hadden we het koudere weer voorlopig achter gelaten. De zomer is begonnen.

Het zou de laatste kampeerbestemming zijn, voor we op oudjaarsdag aan zouden komen in Melbourne. We keken allemaal enorm uit naar de Airbnb die ik voor ons had geboekt. Toch mochten we niet klagen op de camping op Philip Island, waar we waren voorzien van stroom en wifi. Iets wat ons de afgelopen week nog niet was overkomen. Dit kwam natuurlijk wel met een prijskaartje van boven de honderd dollar, maar die omgerekende twintig euro per persoon, konden we allemaal wel spenderen.

Voor we op de camping aankwamen waren we even naar de Aldi geweest voor wat laatste boodschappen. Ook haalden we een koffietje bij een lokale bakkerij. Je kon wel merken dat het een vakantiebestemming was voor jongeren uit Melbourne en dus hadden we het ‘Renesse’ waar we al een paar dagen naar opzoek waren, wel gevonden. We gingen al vroeg het stadje in voor een aantal drankjes en speelden spelletjes met muntjes en dobbelstenen. Ook volgden we met een half ook de paardenraces, het cricket en darten op de vele schermen in de sportsbar, tijdens een potje poolen. Hier raakten we aan de praat met wat aardige gasten uit Melbourne die ons op een club wezen in een hotel aan de andere kant van de straat. Het dorpje was tenslotte niet zo groot als we dachten, waren we achter gekomen.

We gingen langs onze tent en aten de restjes van de vorige dag, plus wat friet die we van onze buren kregen. Hoewel we blij waren dat kerst voorbij was, konden we het delen van onze buren zeker waarderen. We gingen weer terug de stad in en besloten een kijkje te nemen bij de sportsbar en daarna naar die club te gaan. We schrokken een beetje van de entreeprijs van vijftien euro, maar gingen toch naar boven. We dronken heel schappelijk (en met de gedachte dat we niet ons kruit moesten verschieten voor oudjaarsavond) een biertje en een wodka red bull, voor we weer terug gingen naar onze camping.