Nog één keer (zeer kort) terug in Melbourne!

Na drie maanden werken op een boerderij was het voor mij weer tijd om erop uit te gaan. Ik stapte, zoals ik vaker doe, zonder plan in mijn auto en had alleen een globaal idee van wat mij de komende dagen te wachten stond. Ik besloot in ieder geval richting Melbourne te rijden en ondertussen wat oude bekenden te vragen of ze wat te doen hadden. Ik had namelijk nog wat mensen in de stad die ik graag nog even wilde zien, voor ik richting het noorden zou vertrekken.
Voor een nacht boekte ik een bed in het Roamer hostel in St. Kilda. De voornaamste reden hiervan was vooral omdat ik hier mijn auto gratis kon parkeren, zoals ik eerder al had gedaan, toen ik naar Thailand vertrok. Vanaf mijn parkeerplaats liep ik binnen twintig minuten naar het hostel en viel mij direct op dat het warm was. Zevenentwintig graden met een lekker herfstzonnetje. St. Kilda lag er mooi bij en ik genoot van het uitzicht door de straten waar ik al vaker was geweest.
Die avond had ik afgesproken om met Taco te gaan eten, die ik eerder al een paar keer had gezien. Hij stuurde de locatie van een goed Koreaans restaurant en dus vertrok ik richting Docklands, waar het restaurant zat. We praten gezellig en deelden onze plannen voor de komende tijd, tijdens onze anderhalf uur all you can eat sensatie. Goed eten voor een redelijke prijs. Na het eten ging ik, voor ik alweer terug zou gaan naar mijn hostel nog even langs bij Pien in Carlton. Ze was aan het werk, maar kon in haar pauze eventjes kletsen. Het blijft een grappig idee om mensen van thuis te zien aan de andere kant van de wereld.
Dit korte en niet spectaculaire avontuur in Melbourne, was wel de start van mijn nieuwe reis. De volgende dag stond ik vroeg op om een lange reis te maken naar de volgende, misschien onverwachte, bestemming. Tot morgen!