Heerlijk uit eten in Santa Marta

We zijn maar een dag in Santa Marta geweest omdat dit dé plek is vanuit waar men The Lost City gaat lopen. Wij dus ook. Kort maar krachtig!
Behalve dat Santa Marta een hub is voor de vele activiteiten die Noord-Colombia rijk is, staat het onder backpackers niet aangeschreven als the place to be. Toch hebben we een leuke dag gehad. Mede mogelijk gemaakt door Tim.
Na het inchecken bij Viajero Hostel en een korte wandeling over de boulevard, waar we al snel belaagd werden door locals die ons drugs, armbandjes en zonnebrillen wilden aansmeren, besloten we dat we Santa Marta wel hadden gezien. Noem het een kans geven, noem het behoefte aan iets anders, maar dit was niet onze plek. Wat het dan toch mooi maakte?
Tim besloot ons mee uit eten te nemen. Lieve jongen. We aten bij Serena in de haven van de stad en stonden versteld van de prijs-kwaliteitverhouding. Het was zeker geen backpackersrestaurant, maar het eten was fantastisch. Miro en Just hadden hun hele reis nog niet zo lekker gegeten en ook ik kan me niet herinneren dat ik recent zo lekker had gegeten. Het was een groot contrast met de voorgaande en komende dagen.
Ik bestelde tuna tataki, Tim had filet mignon en Miro en Just bestelden het lamsvlees. We bestelden twee flessen wijn uit Chili en hadden koffie en cocktails achteraf. Het was stuk voor stuk verrukkelijk.